Reklam
Varumärkenas aktivism ifrågasätts: ”Få bottnar i ställningstagandena”
Publicerad: 2 juni 2020, 13:05
Många amerikanska varumärken har efter George Floyds död gått ut på sociala medier och visat sina sympatier. Flera av dem har mötts av skarp kritik. Resumé har talat med varumärkesstrategerna Mats Rönne och Frida Blom som har olika syn på hur viktigt det är med samhällsengagerade- och syftesdrivna företag.
Det har nu gått en dryg vecka sedan George Floyd avled efter ett brutalt polisingripande, något som lett till stora demonstrationer runtom i USA. På sina håll har demonstrationerna även
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.