Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Varumärkenas aktivism ifrågasätts: ”Få bottnar i ställningstagandena”

Publicerad: 2 Juni 2020, 13:05

Många amerikanska varumärken har efter George Floyds död gått ut på sociala medier och visat sina sympatier. Flera av dem har mötts av skarp kritik. Resumé har talat med varumärkesstrategerna Mats Rönne och Frida Blom som har olika syn på hur viktigt det är med samhällsengagerade- och syftesdrivna företag.


Ämnen i artikeln:

SyftesdrivetNike

Det har nu gått en dryg vecka sedan George Floyd avled efter ett brutalt polisingripande, något som lett till stora demonstrationer runtom i USA. På sina håll har demonstrationerna även

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SyftesdrivetNike

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.