lördag1 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Varumärkenas aktivism ifrågasätts: ”Få bottnar i ställningstagandena”

Publicerad: 2 juni 2020, 13:05

Många amerikanska varumärken har efter George Floyds död gått ut på sociala medier och visat sina sympatier. Flera av dem har mötts av skarp kritik. Resumé har talat med varumärkesstrategerna Mats Rönne och Frida Blom som har olika syn på hur viktigt det är med samhällsengagerade- och syftesdrivna företag.

Ämnen i artikeln:

SyftesdrivetNike

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Det har nu gått en dryg vecka sedan George Floyd avled efter ett brutalt polisingripande, något som lett till stora demonstrationer runtom i USA. På sina håll har demonstrationerna även

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev