Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Varumärkesarbete i fokus när Odd Molly jagar tillväxt

Publicerad: 27 mars 2019, 09:37

Odd Molly aviserar en stor varumärkessatsning under året som kommer. Bland annat blir systrarna Titiyo och Neneh Cherry nya varumärkesambassadörer och om några veckor lanseras ett nytt visuellt uttryck.


Ämnen i artikeln:

Odd MollyReklam

I slutet av förra året tog Odd Molly fram en ny tillväxtstrategi för att stärka bolaget digitalt och ta ytterligare marknadsandelar internationellt. Det svenska bolaget, som grundades 2002, säger sig vilja blåsa liv i sitt varumärke och därigenom stärka sin position.

För att åstadkomma det lanserar man om någon vecka ett nytt visuellt uttryck. Tidigare i år inledde man ett samarbete med We Are Group gällande kommunikationskoncept och presentation av de större modekampanjerna.

–Vi vill att Odd Mollys unika personlighet ska bli tydligare och mer relevant, berättade Klara Lind, creative director på We Are Group, i samband med att samarbetet offentliggjordes.

Som ett led i det pågående varumärkesarbetet vill Odd Molly att varumärket ska representeras av starka kvinnor som vågar gå sin egen väg. Under 2019 kommer systrarna Neneh Cherry och Titiyo att vara företagets ansikten utåt. Systrarna kommer både att synas i kampanjer och vara delaktiga i utformningen av kollektionerna.

– Det är första gången som jag och min syster gör något tillsammans i jobbsammanhang. Så det känns extra roligt att Odd Molly tänkte på oss. Odd Molly är ett märke som inte varit självskrivet i min garderob, men nu är jag sugen på mer färg och mönster. Därför känns tajmingen och utmaningen helt rätt. Ska bli jättekul att göra den här resan ihop, säger Titiyo i ett pressmeddelande om samarbetet med Odd Molly.

Dessutom har man inlett ett samarbete med Aggregate Media som tagit fram en ny medie- och kanalstrategi för varumärket.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Odd MollyReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.