Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Värvar medlemmar – attackerar Löfven

Publicerad: 27 april 2015, 08:51

Moderaternas nya kampanj.

Moderaterna vill värva nya medlemmar och tydliggöra skiljelinjerna mellan dem och regeringen. Då attackerar de S-ledaren Stefan Löfven i en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

Anna Kinberg BatraStefan LöfvenSocialdemokraternaModeraternaPer Nilsson

Den nya kampanjen är framtagen inhouse och kommer att synas genom affischer och flygblad, men också med hjälp av digital spridning. Moderaterna vill få missnöjet att växa mot den S-ledda regeringen, och budskapet lyder "Trött på (S)veket?". Som en kontrast vill de att folk ska bli medlemmar hos dem istället.

– Vi vill tydliggöra de politiska skillanderna som gäller nu. Vi har en regering som sviker vallöften och hotar jobben, medan vi står fast vid det som vi lovande  innan, säger Per Nilsson, analys- och kommunikationschef på M.

Varför riktar ni er mot Löfven för att värva medlemmar?
– Vi vill ha en så tydlig kampanj som möjligt. Många väljare är upprörda över Socialdemokraternas löftesbrott.

Samtidigt finns det ett internt missnöje hos er mot Decemberöverenskommelsen och era möjligheter att påverka politiken. Hur ser du på kampanjen i den kontexten?
– Den här kampanjen fokuserar på det politiska innehållet, och att S politik skadar jobben och bryter mot vallöften. Den andra diskussionen är helt naturlig eftersom vi är ett öppet och brett parti med högt i tak. Vi har förbundsstämmor nu och det är klart att det diskuteras ämnen som vi brinner för.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.