Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Vasaloppets nya marknadschef

Publicerad: 7 augusti 2012, 09:20

Jon Svensson.

Foto: Pressbild.

Vasaloppet anställer nu en marknads- och försäljningschef. Den som får tjänsten är Jon Svensson, som har varit vd på Borlänge-byrån Sprida sedan 1997.


Ämnen i artikeln:

Vasaloppet

Jon Svensson är liksom nya vd:n Anders Selling född i Mora.
– Är man född i Mora så är Vasaloppet en del av ens själ. Att få chansen att arbeta med detta fantastiska varumärke är mycket stort för mig, säger han i ett pressmeddelande.

En annan förändring i Vasaloppets organisation är att informations- och pr-chefen Per Strid slutar.  
– Ett av mitt livs svåraste beslut då jag trivts fantastiskt bra på Vasaloppet och hade sett fram emot att få arbeta med nya vd:n och marknads- och försäljningschefen. Men när jag blev erbjuden att få jobba med att utveckla den kommun som jag bott i sedan 30 år tillbaka kunde jag inte tacka nej, kommenterar han.  

Jon Svensson börjar sitt jobb omgående och blir formellt ansvarig den 1 september.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Vasaloppet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.