Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Västermalmsgallerian gör konstverk av handmålade utomhusskyltar

Publicerad: 30 Maj 2018, 11:24

Foto: Pressbild

Åtta illustratörer har bjudits in för att förvandla Västermalmsgallerian till en urban stadspark. Det spirande konstverket kommer bland annat att innehålla handmålade utomhusskyltar.


Ämnen i artikeln:

TillsammansReklamClear Channel

Tillsammans med reklambyrån Tillsammans gör Västermalmsgallerian en konstig omvandling och förvandlas under juni till en urban stadspark. Konstverket kommer att göras med hjälp av åtta illustratörer, som bland annat kommer att måla på gallerians glasytor inklusive entréer och skyltfönster och skapa konstverk med tema växtlighet. I lanseringen kommer de dessutom att handmåla unika utomhusskyltar kring Fridhemsplan.  

– Det är en rolig utmaning att våga göra saker som bryter lite mot normen och vad som är förväntat av en handelsplats. Vi har en plats där många människor umgås och möts och därför blir det också viktigt att våga göra det rummet levande på ett nytänkande sätt” säger Emma Norén, marknadsansvarig för Västermalmsgallerian, i en kommentar.

Under måndagen så målades den första utomhusskylten på Drottningholmsvägen av illustratören och konstnären André Batista, även känd som Disformers.

– Vi ville på ett nytt sätt lyfta ut konsten i det offentliga rummet och där blev reklamskyltarna en yta som vi inte har använts på det här sättet vad vi kunde komma ihåg. Genom att kombinera konst, content, aktiveringar och erbjudanden ville vi skapa någonting för våra besökare som ger ett mervärde snarare än den typiska utbudskommunikationen, säger Kristian Mirsch, partner och kundansvarig på Tillsammans.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Clear Channel och Havelle.
– Vi älskar att vara med och ta fram nya och kreativa lösningar på kommunikation i våra klassiska ytor. Och det här är en ovanligt snygg kampanj som verkligen bidrar till att sudda ut gränsen mellan gatukonst och reklam på ett sätt vi inte sett i Stockholm tidigare” säger David Klagsbrun, PR- och kommunikationsansvarig på Clear Channel.

Arbetsgrupp Tillsammans:
Kundansvarig: Kristian Mirsch
Art Director: Elin Levander
Copywriter: Mattias Manitski
Projektledare: Sofia Göthlin
Produktionsledare: Sanna Göthlin
Content manager: Roberta Maroutian

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.