Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Vd för legendarisk byrå: stora konton styckas upp

Publicerad: 30 oktober 2013, 11:56

Jeff Goodby, vd på Goodby Silverstein & Partners.

Goodby Silverstein & Partners drar ned på personal för att ”förenkla” sin operativa struktur. Jeff Goodby är tydlig med att kundrelationerna håller på att gå från stora konton till mindre motsvarigheter samt att tidigare nödvändiga funktioner är på väg bort.


Ämnen i artikeln:

Goodby Silverstein & Partners

Adweek uppger att den legendariska byrån Goodby Silverstein & Partners skalar ned organisationen.

Dels handlar det om man bakar in projektledning i kundhanteringen, dels bantar man sin verksamhet runt inhouseproduktion.

Jeff Goodby uppges ha skrivit följande till personalen.

”Som  många av er redan känner till förändras vår bransch snabbt.  Kundrelationer går från stora konton till mindre motsvarigheter.  Funktioner som inte bara var ändamålsenliga utan nödvändiga för ett par  år sedan, håller på och krymper och till och med försvinner.”

Han  uppger visserligen att de förändringar som nu genomförs naturligtvis kan  motiveras av skiften i bolagets finansiella ställning och liknande, men att det i dert här fallet är  ett resultat av noggranna studier av hur tid används och vilken del  av tiden som kunderna värdesätter mest, enligt Adeweek.

Han motiverar  också bantningen av den interna produktionsverksamheten med att det är  bra att utomstående får titta på sådant som man har blivit van vid att  göra inhouse.

”Det innebär inte att vi inte kommer göra saker som  julvideos, AV-club, mötesfilmer eller andra oförväntade saker. Vi kommer  inte att ändra på sådant som är kärt för vår unika och korkade kultur”,  skriver Jeff Goodby till personalen.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.