Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Veckorevyn väljer reklambyrå

Publicerad: 15 april 2008, 08:58

Reklambyrån vann pitchen framför tre andra byråer. – Sweet Williams har den rätta strategiska och kreativa kompetensen för att arbeta med Veckorevyns varumärke, säger Louise Bratt chefredaktör på Veckorevyn.


Louise Bratt, chefredaktör på Veckorevyn har valt ny reklambyrå.

För drygt en månad sedan blev pitchen klar, nu har informationen om att tidningen valt reklambyrå även nått den övriga personalen. I slutskedet stod valet mellan fyra olika byråer. Vinnare blev Sweet Williams som enligt Louise Bratt hade rätt tänk för tidningen och målgruppen.
– De hade ett spännande strategiskt tänk och en kreativ idé.

Veckorevyn har inte samarbetet med någon byrå de senaste åren. Anledningen att de nu återigen valde en är att tidningen under hösten genomgått flera stora förändringar, vilket de nu vill kommunicera ut mot läsare och annonsörer. Kampanjen beräknas komma ut till sommaren.

Kommande nummer av tidningen.

– Vi gör det för att vi satsar på att bygga varumärket. Jag har jobbat hårt med innehållet och utseendet under hösten. Nu är det dags att kommunicera det utåt, säger Louise Bratt.

Enligt reklambyrån kommer kampanjen att vända sig både mot nya läsare, läsare som tidigare har övergett tidningen samt annonsörer.
– Jag kan inte säga exakt hur kampanjen kommer att se ut, vi är fortfarande i planeringsstadiet. Men utomhus kommer att bli en viktig del för kampanjen och så kommer vi att ta hänsyn till att det är en nationell tidning och inte bara lägga krut på storstadsregionerna, säger Andreas Berggren, kreatör Sweet Williams.

Veckorevyn

Louise Bratt chefredaktör, Mia Forssell marknadschef, Mari Wigren ad
Byrå: Sweet Williams
Arbetsgrupp: Mikael Bergström projektledare, Sara-Josefina Holby produktionsledare, Gabriella Frankander kreatör, Andreas Berggren kreatör
PR-byrå: Mahir PR

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.