Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vem bryr sig?

Publicerad: 6 Mars 2012, 16:13

Som resume.se tidigare har berättat ska Försvarsmakten rekrytera 1 200 personer till hemvärnet. Idag, onsdag, drar man igång kampanjen Vem bryr sig? – signerad DDB och Carat: – Målsättningen är 1-3. Det vill säga vi hoppas att kampanjen generar 4 200 ansökningar, säger Magnus Tegsved, reklamchef på Försvarsmakten.


Ämnen i artikeln:

DDBFörsvarsmaktenCarat

Idag, onsdag, kan förbipasserande vid Klarabergsgatan vid Sergels  torgs rondell se en person instängd i en större box:
– Försvarsmakten bryr sig och är involverat i alltifrån Afghanistan och att röja upp  efter snöstormar till att hjälpa människor som har blivit borttappade  på fjället. Kampanjen Vem bryr sig? går ut att ta reda på vem som kan  tänka sig att offra sig själv för andra människor, säger Magnus Tegsved.

Försvarsmakten  öppnar slussen en gång per timme för personen i boxen, men om någon redan i  förväg kan tänka sig att gå in i boxen och ersätta den som sitter där  öppnas slussen tidigare:
– Det går ingen nöd på en om man sitter där, utan man får mat och vatten, säger Magnus Tegsved.

Men det är väl lite som att bli en apa i en bur?
–  Det håller jag inte riktigt med om, men det stämmer att man blir till allmän beskådan. Men genom att man går in i boxen tar man  ställning och visar att man bryr sig, säger Magnus Tegsved.

Han menar att kampanjen stämmer väl överens med hemvärnet som en mer mogen målgrupp:
– Hemvärnets huvuduppgift är att stödja samhället, säger Magnus Tegsved.

Försvarsmaktens kampanj Vem bryr sig är? är en del av myndighetens koncept Välkommen till vår verklighet.

Som resume.se berättade tidigare i veckan sänds även kampanjen live via Youtube.

På söndag denna vecka byter Försvarsmakten ut hela reklamkampanjen till nya filmer och affischer. Mer information om kampanjen finns på:
www.forsvarsmakten.se/vembryrsig

Försvarsmakten har alltifrån en kampanjsida till reklamfilmer och radiospotar:
–  Jag tycker att det är en välproducerad kampanj som har sin plats ute i  samhället. Vi hoppas få 4 200 ansökningar till Försvarsmakten, vilket även inkluderar att vi vill ha 200 soldater och sjömän, säger Magnus  Tegsved.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

DDBFörsvarsmaktenCarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.