Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Verklighetens Mad Men” kommer till Stockholm

Publicerad: 4 Juni 2015, 08:43

DDB:s klassiska annons för Volkswagen.

Utställningen "Verklighetens Mad Men" kommer till Stockholm. Det är reklamhistorikern Claes Bergquist tillsammans med DDB och Volkswagen Showroom som står bakom satsningen.


Ämnen i artikeln:

DDBVolkswagen

"Verklighetens Mad Men" är en utställning som visar reklam från den kreativa guldåldern på 1960-talet. Bland annat finns DDB:s klassiska kampanj för Volkswagen med som av Adage har rankats som den mest betydelsefulla kampanjen någonsin.

Claes Bergquist ansvarar för innehållet i utställningen som tidigare har visats på Statens musem för konst i Köpenhamn.

– Det här är en utställning om tidlösa idéer full av inspiration för alla som idag jobbar med idéer och skapande, säger han i en kommentar.

Verklighetens Mad Men kommer att visas på Volkswagen Showroom i Stockholm mellan den 3 och 13 juni.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDBVolkswagen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.