Reklam
Verktyget som hjälper varumärken att bli mindre beroende av Facebook: ”Små annonsörer har färre valmöjligheter”
Publicerad: 13 oktober 2021, 12:33
Facebooks annonsplattform är lätt att använda och enkelt tillgänglig för små annonsörer. Men när bolaget drabbas av avbrott, som i förra veckan, går enorma mängder annonspengar förlorade. Danads bygger en infrastruktur som gör det enklare för stora plattformar att sälja annonsutrymme utan mellanhänder. ”Det behövs en demokratisering av annonsbranschen eftersom den domineras av techjättar,” säger bolagets marknadschef.
När Facebook, Instagram och Whatsapp låg nere i förra veckan uppskattar Snopes att omkring 970 miljoner dollar gick förlorade i omsättning. 20 procent av alla pengar som spenderas på
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.