Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Verum fortsätter lyfta fram nyttoaspekten med fil

Publicerad: 22 Augusti 2018, 07:45

Känslan av att äta fil är lite som att highfivea en pingvin.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiNorrmejerierCamp DavidVerumReklam

För två år sedan lanserade Norrmejeriers varumärke Verum, kanske mest kända för sin hälsofil, konceptet "Filgood" med en skejtande hund. Sedan dess har konceptet tuffat på och nu har det långlivade samarbetet med Saatchi & Saatchi utmynnat i ytterligare tre reklamfilmer inom ramen för konceptet. Målet med de nya filmerna är att dramatisera känslan av att må bra.

– Kommunikationskonceptet har varit väldigt uppskattat och fått fina resultat, både vad gäller kännedom och preferens, något som resulterat i en tydlig försäljningsökning, säger Petra Anderson Stening, marknadschef på Norrmejerier.

Reklamfilmerna, producerade av Camp David, kommer att synas i sociala medier, i MTG:s, Discovery Networks och Aftonbladets kanaler.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.