Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Verum startar telefonlinje för att få folk att må bra

Publicerad: 17 Januari 2017, 09:31

Foto: Pressbild

Mejeriföretaget Verum lanserade i höstas kampanjen "Filgood" med målet att kunderna skulle må bra. I dag tar man nästa steg och lanserar "Filgood-linjen".


Ämnen i artikeln:

Flickorna LarssonSaatchi & SaatchiReklambyråerGustav EgerstedtReklamkampanjVerum

Filgood-kampanjen försöker förmedla känslan då man mår som allra bäst. I höstas fick en skejtande hund dramatisera känslan och nu tar alltså företaget
genom öppnandet av Filgood-linjen nästa steg. Ringande till telefonlinjen möts av ett kortare inslag som ska hjälpa en att pausa i vardagen.

– Den här tiden på året är ju ganska tråkig, det är mörkt och kallt och julen är över. Med enkla medel ville vi hitta något som piggar upp. En telefonlinje, framtagen
tillsammans med Flickorna Larsson är resultatet. Henrik Hjelt är berättarrösten till de fem solskenshistorierna som handlar om lite allt möjligt, som pojken Love som
möter Rymdis, eller den lilla hamstern prins Eugene som hamnat i klistret. Historierna går också som radiospottar i sin fulla längd, i första hand för att bjuda på
ett "avbrott i reklamavbrottet", men också för att berätta om att denna nya telefon-linje finns, berättar Gustav Egerstedt, creative director på Saatchi & Saatchi som
står bakom kampanjen.

Här nedan kan du lyssna på några av inslagen:

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.