Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Veteranduo får drömstart för nya byrån

Publicerad: 13 Oktober 2010, 12:05

Byrån är inne på sin fjärde månad och har nu fått uppdraget att lansera Reeboks nya träningskoncept på elva marknader under nästa år. Join the Carnival utmålar sig som en annorlunda byrå och delar ut en känga åt branschen. – Reklambranschen handlar så mycket om att vinna priser istället för att titta på vad det ger kunder för värden, säger byråns ena grundare Peder Rotkirch.


Ämnen i artikeln:

Reebok

Patrik Danielsson (t.v) och Peder Rotkirch har både byrå och internationell storkund ihop.

En viktig upplysning i sammanhanget återfinns i Dagens Industri. Viktoria Wallner som är uppdragsgivare på Reebok är tidigare kollega till Join the Carnivals andre grundare Patrik Danielsson. De jobbade tillsammans på webbyrån Foreign.

Peder Rotkirch tycker det är tråkigt att Dagens Industri valt att skriva om det men förnekar inte att det stämmer.

Samtidigt är de båda ärrade veteraner i reklambranschen. Innan de startade Join the Carnival den 1:a juli har bägge två innehaft tunga tjänster.

Peder Rotkirch har lett den digitala utbildningen på Berghs och Patrik Danielsson har bland annat varit kreativ chef på DDB i Köpenhamn.

– Vi vill rasera den gamla AD/Copy-konstellationen. Vi kombinerar tre perspektiv; teknologi, kommunikation och affären. Det handlar väldigt mycket om att utgå ifrån kundens affär, säger Peder Rotkirch.

Enligt honom väljer många i branschen att oavsett läget leverera en traditionell kampanj för att det är så man vinner priser.

Join the Carnival vill hålla sig små och flexibla så de inte vaknar upp och blivit en stor byrå som därmed tvingas att erbjuda samma saker som andra byråer.

– Vi har dialoger med andra stora varumärken. Det kommer nog hända mer spännande saker innan året är slut. Vi kommer väldigt starkt nu, säger Peder Rotkirch.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.