Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Vi är väl medvetna om att vi har svikit ett förtroende”

Publicerad: 12 Oktober 2015, 07:09

Marcus Thomasfolk på Volkswagen.

I dag ber Volkswagen om ursäkt genom en bred kampanj. Nu berättar informationschefen Marcus Thomasfolk om pudeln.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

Volkswagens fuskande med utsläppsvärdena på sina dieselbilar har knappast undgått något. I dag tar de bladet från munnen och kommenterar skandalen genom en bred annonskampanj i en rad olika medier.
– Vi är väl medvetna om att vi har svikit ett förtroende hos våra kunder och många andra. Det här är ett sätt att nå ut till en bredare publik. Vi vill visa att vi har insikt i frågan och vara transparenta, säger informationschefen Marcus Thomasfolk.

Annonsen syns i dag över hela världen. I Sverige har DDB Stockholm hjälpt till med utformningen av budskapet. Hur stort medieköp de har gjort vill Volkswagen inte kommentera.
– Den ersätter annat utrymme som redan är planerat, säger Marcus Thomasfolk.

I annonsen nämner ni inte vad ni gjort för fel. Varför inte?
– I en sådan här annons blir det ett ganska kort budskap som man kommer ut med. Det gäller att vara tydlig. Det har ju varit enorm uppmärksamhet kring det här, och vill man gå in i detalj kan man gå in på vår hemsida. Men vi vill uppmärksamma att vi har brutit ett förtroende.

Hur går ni vidare med er marknadsföring?
– Vi ser så klart över våra budskap. Men vi har planerade lanseringar och de kommer vi att genomföra.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.