Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Vi blev polisanmälda"

Publicerad: 21 Januari 2010, 14:24

Klädmärket Odd Molly avslöjade idag sitt varumärke för herrkläder. ”Post fire dew” börjar säljas i höst, men lanseringen är redan igång.


Ämnen i artikeln:

Per HolknektOdd Molly

Per Holknekt är creative director på Odd Molly. Foto: Odd Molly

– Vi har skickat ut 18 000 handskrivna vykort och blivit polisanmälda ett par gånger.

Polisanmälda?
– Ja vykorten skrevs utan avsändare för att skapa uppmärksamhet och en del reagerade på det, men det var mest en storm i ett vattenglas, säger Per Holknekt, creative director på Odd Molly.

Lanseringen påminner om hur Odd Molly lanserade sin första kollektion. Även då sattes varumärket utan hjälp av traditionell reklam.

Post fire dew – syftar på känslan efter en brand. Kläderna beskrivs som orakad, ruggad och sliten – fast ändå med klass och kvalitet. Men det kommer inte enkelt gå att se släktskapet med systern Odd Molly,
– Nej, det kommer inte att vara självklart, säger Per Holknekt.

Vilka blir konkurrenterna?
– Jag försöker att tänka bakvänt och skapa något som inte finns. Det hade varit poänglöst att göra fina skjortor och kavajer,

Priset. Blir det ungefär som Odd Molly?
– Vi säger att det ska vara inom räckhåll, men det är påkostat och kompromisslöst.

Hur mycket räknar ni med att sälja av herrkollektionen?
– Det har jag en ganska klar uppfattning om, men är inget jag kan säga direkt nu eftersom vi är börsnoterade.

Men du tror att det kommer gå bra?
– Jag vet att det kommer att gå bra. Vi säljer Odd Molly i 3 600 butiker, som ser att de tjänar bra på våra kläder. De kommer att vara intresserade även av herrkollektionen.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Per HolknektOdd Molly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.