Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Vi hade en lite otydlig copy"

Publicerad: 9 September 2014, 10:52

Natalie Sial.

Foto: Socialdemokraterna.

OMD:s expert Martin Hugosson anklagar inte bara S för att ha köpt andra partiers sökord, utan menar också att partiet kör med fejkade annonser. S chef för digital kampanj, Natalie Sial, slår nu tillbaka mot kritiken. - Det var ett nytt format i Google som gjorde att vår copy blev lite fel, men det är åtgärdat nu, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Val 2014Martin HugossonOMDGoogle

Natalie Sial menar att det inte är något ovanligt att man köper andra partiers sökord under en valrörelse.

- Det gjorde Moderaterna med oss i somras, säger hon.

Hon hävdar dock att det var en kombination av Googles nya format och partiets copytext för annonsen som gjorde att en användare som klickade på en artikel med rubriken "Moderaterna – nu är det dags för förändring" – i stället hamnade på socialdemokraternas webbplats.

- Googles nya format gjorde att vår copy såg lite fel ut. Vi har åtgärdat det hela genom en tydligare copy som är anpassad utefter det nya formatet, säger Natalie Sial.

OMD:s Martin Hugosson menar att det är kutym i branschen att inte köpa andra partiers sökord?
- Det håller jag inte med om. Jag jobbade även under den förra valrörelsen och det har aldrig funnits en sådan överenskommelse mellan partierna, säger Natalie Sial.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.