Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Vi har en tydlig mediestrategi"

Publicerad: 9 maj 2012, 13:40

Com Hem-gänget jublar. Annika Sten Pärson i mitten.

Foto: Josefin Ekman.

Com Hem är Årets Annonsör. Bolaget fick priset på Stockholm Media Week i dag. – Vi har en tydlig mediestrategi, säger en glad Annika Sten Pärson, försäljnings- och marknadsdirektör på Com Hem.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekCom HemComhem

Com Hem, med OMD som mediebyrå och King som reklambyrå, har ett framgångsrikt koncept med karaktärerna Judit & Judit.

– Vi har också produkter och tjänster som passar in väldigt bra på medievalen. Vi jobbar mycket med att kombinera sociala medier och köpta medier, exempelvis släpper vi reklamfilmerna fört på webben, via communities och bloggar, säger Annika Sten Pärson till Resume.se.

– Och visst, Judit & Judit är ett viktigt verktyg i det här arbetet.

Juryns motivering: ”Att ändra sura miner till skratt kräver sin man.
Att vända arga inlåsta abonnenter till nöjda kunder kräver...två rödhåriga
damer från kundtjänst! Vi lyfter på peruken för ett konsekvent
koncept-­ och mediearbete över tid.”

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.