Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

"Vi har inte gjort reklam igen"

Publicerad: 24 Februari 2010, 16:21

Här är Volontaires senaste kampanj för Göteborgskex, men enligt byrån själv handlar det inte om reklam.


Ämnen i artikeln:

VolontaireCarl Unger

– Nej, det är bara en landningssida på nätet, som speglar den nuvarande konversationen kring Ballerina Kladdkaka, säger Carl Unger, vd på Volontaire.

På Twitter, Facebook och flera bloggar förs just nu diskussioner kring ballerinakladdkaka.se, en sajt som samlar upp allt som sägs om Kladdkakan i realtid på Google, Google Bilder och Twitter. 

Och fastän sajten bara legat uppe en kort stund har den snabbt fyllts med människor som lovordar Göteborgskex senaste produkt.
– Det blir en hel del trevlig reklam för kunden. Tanken var att göra en sida där folk kan hämta information och se vad folk tycker om kladdkakan.

Men är det en kampanjsida? Byrån själv menar själva att de inte handlar om reklam, och skriver på sin Twittersida:
” Vi har inte gjort reklam igen” och länkar till kampanjsajten.
– Man skulle kanske kunna kalla det en reklamkampanj i realtid gjord av kunderna, fyller Carl Unger i.

http://www.ballerinakladdkaka.se/

Tero Marjamäki


Ämnen i artikeln:

VolontaireCarl Unger

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.