Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”Vi hoppas locka väljare från S och MP”

Publicerad: 15 September 2010, 09:51

Moderaterna presenterar i dag sin spurtkampanj – som partiet laddat för i ett år. Här är de nya reklamaffischerna som ska locka väljare de sista dagarna före valet.


Ämnen i artikeln:

Val 2010Storåkers McCannModeraterna

På den röda saxen står det ”Bidragspolitik”.

På partiets riksdagskansli vid Mynttorget i Stockholm presenterade Moderaterna i dag sin spurtkampanj och strategin för valrörelsens sista dagar.

Partisekreteraren Per Schlingmann visade det nya kampanjmaterialet. Han uttalade sig även om valrörelsen och medierna.

– Jag tycker inte att media har vart partiska. Jag tycker att vi har blivit professionellt behandlade.

Angående rollen för sociala medier i valkampanjen säger han:

– Förväntningarna på en ”sociala medier-revolution” har uteblivit.

Per Schlingmann tror på valseger och vill nu ha en majoritetsregering.

– Förut har jag sagt att valet var öppet och jämnt. Nu är det ett öppet val, säger han.

– Väljare blir man först när man har röstat. Vi utgår ifrån att det inte finns några säkra väljare. Folk är mer öppna till oss nu och vi hoppas locka väljare från S och MP, säger Schlingmann vidare.

Spurtkampanjen ingår i den totala kampanjbudgeten på 60 miljoner kronor. En betydande del av de pengarna används nu mot slutet.

Affischerna kommer att gå i print – riks och lokalt – samt även utomhus.

Moderaternas reklambyrå är Storåkers McCann.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev