Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Vi kommer få se en kreativ revolution i butik"

Publicerad: 20 Januari 2011, 09:15

Det börjar dra ihop sig inför sista inlämningsdagen till Guldägget. Resume.se frågar Gustav Egerstedt, ad på Saatchi & Saatchi, vad han tycker om året som gått och vad som händer 2011.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Gustav Egerstedt. Foto: Björn Elgstrand.

Vilka kampanjer tycker du mest förtjänar Guldägg i år?

– Pressbyråns kampanj Mellanmålsbyrån och Comhems OMG cat är två kampanjer som jag tycker är extra bra.

Av det du själv har varit med och gjort, vad tror du har störst chans på Guldägg?

– Ett DR för den obskyra skräckfilmsklubben Elmsta 3000 Horror Fest tycker jag, rent objektivt, borde ha en chans. Sen hejar jag väldigt mycket på Gainomax i filmkategorin, en kund som jag tycker förtjänar ett ägg. Sen har jag ett par slamkrypare för Polarbröd och Villaägarnas Riksförbund som eventuellt skulle kunna falla juryn i smaken.

Hur går det med inskickandet och casefilmer?

– Det går bra tack.

Har du sett några trender i svensk reklam 2010?

– Smarta lösningar på Facebook. Även iphone-app-paniken som utbröt 2010 har varit lite av en trend. Många gjorde appar bara för att, utan att ha någon egentlig idé eller funktion.

Om du ska sia lite, vad blir bäst reklamåret 2011 tror du?

– Jag tror att vi kommer att se en liten kreativ revolution i butik under 2011. Till skillnad från andra medier, där mer och mer blir möjligt, så är butiksmiljön mycket hårt begränsad för vad man kan och får göra. Det kommer att bli mycket smarta-telefonlösningar där tror jag. Den som gör bäst grejer i butik 2011 vinner!

Tidigare tyckare:

Ulrika Good

Lotta Mårlind

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.