Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Vi leker med begreppen”

Publicerad: 3 September 2012, 07:51

Riksgälden och reklambyrån McCann vänder på begreppen i nya kampanjen för det statliga sparande Riksgäldsspar. Det är McCanns sista kampanj för kunden som inlett ett nytt samarbetet med Honesty. – Vi leker med begreppen och omvandlar dåliga beteenden till goda, säger planner Peter Bergendahl på McCann.


Ämnen i artikeln:

RiksgäldenMcCann

I samma veva som Riksgäldsdirektören Bo Lundgen slutar släpper Riksgälden en ny kampanj.

Kampanjen för Riksgäldsspar kommer att publiceras i ett flertal tidningar och på webben med start 3 september.

Arbetsgrupp McCann:
AD – Peter Eriksson
Copy – Markus Bjurman
Original – Carl Cassel, Jacob Hamilton
Planner – Peter Bergendahl
Projektledare- Emma Pernald
Produktionsledare – Beata Mollberg Fagring
Produktionsbolag banners – Sticky Beat

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

RiksgäldenMcCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.