Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Vi på Guldäggskansliet har glädjefnatt!”

Publicerad: 15 april 2013, 11:06

Jessica Bjurström är glad i dag: ”Att branschen sluter upp och önskar träffas under former då vi hyllar kreativitet och varandra känns stort. Och värmer förstås också förbundshjärtat"

Foto: Resumé.

Färre sålda biljetter än i fjol. Men ändå fler än beräknat. – Vi på Guldäggskansliet har glädjefnatt, säger Komms vd Jessica Bjurström om biljettförsäljningen till Guldägget.


Ämnen i artikeln:

KOMMJessica Bjurström

Nästa torsdag är det dags för årets Guldäggsgala på Waterfront i centrala Stockholm. Komm gläds över att fler biljetter har sålts än vad man kalkylerat med. Många andra branschtävlingar har tappat 20-25 procent men för Guldägget ser det alltså bättre ut.

– 2012 sålde vi 1310  middagsbiljetter. Med stramare tider och tuff läsning dagligen i  affärspressen tog vi sats med is i magen och hoppades på 1200 gäster.  Idag gläds vi över att vi kommer vara närapå lika många gäster i år som i  fjol. Till dags datum är 1250 biljetter bokade och intresset från många  håll är stort – inte bara från byråer, säger Jessica Bjurström och fortsätter:

– Vi utökar borden för  journalister också. Bland annat välkomnar vi tre journalister från den  tyska nättidningen Gosee.de som  skriver om fashion, reklam och foto. Dom uppmärksammade svensk  reklambransch stort förra året när vi hade regeringen på plats i Cannes  så nu är dom nyfikna på vår tävling Guldägget så dom hörde av sig till  oss och bad att få närvara.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

KOMMJessica Bjurström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.