Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Vi ska bli en utmanare i Sverige”

Publicerad: 16 november 2010, 16:06

Upplands Lokaltrafik har valt sin partner.
Uppsalabyrån Zellout vann pitchen som är värd kring sex miljoner kronor.
– Vi satsar hårt här nu. Först och främst ska vi bli etta i Uppsala och sedan ska vi bli en utmanare i Sverige, säger Tommy Lindgren vd på Zellout till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Zellout

Byråns uppdrag blir att hjälpa Upplands lokaltrafik med kommunikationen inför avregleringen av marknaden 2012. Avtalet löper under de närmaste två åren men kan förlängas ett år.

Lokaltrafiken har sagt att de tror att de kommer lägga sex miljoner på reklam under de två åren.

– Det är stort för oss. Upplands lokaltrafik är en bra reklamköpare i Uppsala. De är proffsiga i sin organisation och det är ett tydligt uppdrag, säger Tommy Lindgren.

Pitchsegern är enligt Tommy Lindgren ett skönt kvitto för byrån när de nu satsar mot toppen. De har anställt två personer i maj och har två till på ingående. Dessutom har de flyttar till större lokaler. 

Upplands Lokaltrafik är inte den enda framgången sedan Zellout inledde sin satsning. Även Kammarkollegiet, IQ Samhällsutveckling, SVAFO och SSP har valt att anlita uppstickaren som sin byrå.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.