Reklam
”Vi ska bli störst på fitness”
Publicerad: 6 februari 2012, 12:31
Här är fitnesskampanjen som ska göra Reebok till nr 1 på området. Det är sportjättens största svenska marknadsinvestering någonsin. – Vi vill återta förstaplatsen inom fitness/träning, säger marknadsdirektören Robert Inghamn.
Ämnen i artikeln:
ReebokMH
Magnus Helander
Kampanjen ”The Sport of Fitness Has Arrived”, gjord av New York-byrån Mcgarrybowen, kör igång under våren 2012.
Reebok vill ”gå tillbaka till sina rötter"och bli det ledande fitnessvarumärket
”År 2012 vill Reebok, genom sitt partnerskap med CrossFit® som är kampanjens fokus, förändra hur människor ser på fitness”, meddelar Reebok.
– Reebok Sverige gör sin största marknadsinvestering någonsin under 2012. Vi vill återta förstaplatsen inom fitness/träning bland annat genom vårt samarbete med CrossFit, en av de hetaste trenderna i träningsvärlden just nu, säger Robert Inghamn, marknadsdirektör Reebok Nordic, i en kommentar.
– Sportbranschen i Sverige upplever för första gången på många år en marknad som inte växer, samtidigt som Reebok tar marknadsandelar. Vi vill förstärka detta genom att i en tuff konjunktur bygga varumärket starkare än någonsin och lanserar därför den största varumärkeskampanjen i Reebok Sveriges historia. Vi vill bli det första valet för både den kvinnliga och manliga konsumenten när det gäller fitness/träning och kampanjen ”The Sport of Fitness Has Arrived” är en del i den satsningen”, säger Robert Inghamn.
Kampanjen går i tv, print och digitala medier.
Se reklamfilmen här.