Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Vi ska bli störst på fitness”

Publicerad: 6 Februari 2012, 12:31

Här är fitnesskampanjen som ska göra Reebok till nr 1 på området. Det är sportjättens största svenska marknadsinvestering någonsin. – Vi vill återta förstaplatsen inom fitness/träning, säger marknadsdirektören Robert Inghamn.


Ämnen i artikeln:

Reebok

Kampanjen ”The Sport of Fitness Has Arrived”, gjord av New York-byrån Mcgarrybowen, kör igång under våren 2012.

Reebok vill ”gå tillbaka till sina rötter"och bli det ledande fitnessvarumärket

”År 2012 vill Reebok, genom sitt partnerskap med CrossFit® som är kampanjens fokus, förändra hur människor ser på fitness”, meddelar Reebok.

– Reebok Sverige gör sin största marknadsinvestering någonsin under 2012.  Vi vill återta förstaplatsen inom fitness/träning bland annat genom vårt  samarbete med CrossFit, en av de hetaste trenderna i träningsvärlden  just nu, säger Robert Inghamn, marknadsdirektör Reebok Nordic, i en kommentar.

– Sportbranschen i Sverige upplever för första gången på många år en  marknad som inte växer, samtidigt som Reebok tar marknadsandelar. Vi  vill förstärka detta genom att i en tuff konjunktur bygga varumärket  starkare än någonsin och lanserar därför den största varumärkeskampanjen  i Reebok Sveriges historia. Vi vill bli det första valet för både den  kvinnliga och manliga konsumenten när det gäller fitness/träning och  kampanjen ”The Sport of Fitness Has Arrived” är en del i den  satsningen”, säger Robert Inghamn.

Kampanjen går i tv, print och digitala medier.

Se reklamfilmen här.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.