Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Vi ska sätta Lady på kartan som sofistikerad trendsättare”

Publicerad: 22 augusti 2013, 10:04

Stendahls arbetsgrupp.

Jotun Sverige har valt Stendahls som kommunikationspartner för inomhusfärgen Lady. – Vi kommer att sätta Lady på kartan som sofistikerad trendsättare inom sitt segment. Det finns verkligen potential att ta plats på marknaden. Detta är bara början för Lady i Sverige, säger Andreas Gunberg, projektledare på Stendahls.


Den första kampanjen lanseras under hösten. Stendahls uppgift blir att nå målgruppen där de redan befinner sig och trivs, genom innehållsdriven och redaktionell kommunikation.

– Stendahls har en unik förmåga att koppla ihop konsumentinsikter med varumärkets erbjudande och utmaningar. Förslaget vi fick var väl genomarbetat både strategiskt som kreativt. Det gav oss den "röda tråd" som vi efterfrågat och som vi kan utveckla och arbeta med under lång tid framöver, säger Kristina Tunegård, Kategoriansvarig Interiörfärg Lady, i ett pressmeddelande.

Arbetsgruppen på Stendahls:

Kajsa Arnoldson - AD
Andreas Gunberg – Kundansvarig projektledare
Annie Gustavson – PR
Ann-Sophie Claesson – projektledare
Annie Gustavson – PR
Martin Lindestaf – copywriter
Johan Bloch - copywriter
Ulrika Hamrén – redaktör
Torbjörn Briggert – planne

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.