Reklam
"Vi ska slå förra året med råge"
Publicerad: 14 oktober 2009, 11:28
Biståndsorganisationen Actionaid väljer reklambyrån HägerFredlund inför den kommande julkampanjen. Målet är självklart att samla in mer pengar än tidigare.
TR
Tobias Rydergren
Pierre Kalmenstam. Foto: Resumé
– Målet är att slå föregående års försäljning med råge, men vi är starkt beroende av mediernas goda vilja att stötta oss i vårt arbete genom rabatter och osålda utrymmen säger Pierre Kalmenstam vd på HägerFredlund.
Actionaids syfte är att samla in pengar för att bekämpa fattigdom och orättvisor. Fokus är på kvinnor och flickors situation. Organisationen har funnits i 35 år, men bara i Sverige sedan 2006.
– Vi hade kontakt med flertalet reklambyråer, men fastnade för HägerFredlunds sätt att ta sig an vårt uppdrag. Deras långa erfarenhet av både varumärkesarbete och att skapa direkt försäljning genom taktisk kommunikation kommer hjälpa oss att samla in mer pengar till världens utsatta flickor och kvinnor, säger Katinka Lindholm, insamlings- och kommunikationschef på ActionAid i en kommentar.