Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Vi ska slå förra året med råge"

Publicerad: 14 Oktober 2009, 11:28

Biståndsorganisationen Actionaid väljer reklambyrån HägerFredlund inför den kommande julkampanjen. Målet är självklart att samla in mer pengar än tidigare.


Ämnen i artikeln:

Häger FredlundActionaid

Pierre Kalmenstam. Foto: Resumé

– Målet är att slå föregående års försäljning med råge, men vi är starkt beroende av mediernas goda vilja att stötta oss i vårt arbete genom rabatter och osålda utrymmen säger Pierre Kalmenstam vd på HägerFredlund.

Actionaids syfte är att samla in pengar för att bekämpa fattigdom och orättvisor. Fokus är på kvinnor och flickors situation. Organisationen har funnits i 35 år, men bara i Sverige sedan 2006.

– Vi hade kontakt med flertalet reklambyråer, men fastnade för HägerFredlunds sätt att ta sig an vårt uppdrag. Deras långa erfarenhet av både varumärkesarbete och att skapa direkt försäljning genom taktisk kommunikation kommer hjälpa oss att samla in mer pengar till världens utsatta flickor och kvinnor, säger Katinka Lindholm, insamlings- och kommunikationschef på ActionAid i en kommentar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Häger FredlundActionaid

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.