Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Vi tar ett guld i Clio före Guldägget varje dag"

Publicerad: 28 Maj 2010, 07:19

Igår tog CP+B Europe guld i reklamtävlingen Clio med kampanjen ”magiska julkort” för Posten. Den skickades även in till årets upplaga av Guldägget, men där fick den inte ens en nominering.


Ämnen i artikeln:

Clio

Mattias Berg, AD och Tobias Grönberg, copy på CP+B Europe.

– Självklart är vi jätteglada! Den här kampanjen är verkligen vår baby, och guld i Clio är en fantastisk bekräftelse och belöning för allt slit, säger Tobias Grönberg, copywriter på CP+B Europe.

Kampanjen har också fått en bronspenna i One Show. Men guldäggsjuryn gillade inte kampanjen.
– Haha, vi tar ett guld i Clio före Guldägget varje dag, även om det är klart vi var förvånade när vi inte ens fick en nominering.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Clio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.