Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Vi tror mer på 100-Wattaren än Guldägget”

Publicerad: 24 April 2012, 11:17

Foto: Pressbild.

Valentin & Byhr drar igång en ny kampanj för Edet Soft. Åtta miljoner toarullar förses med en tävlingskod. Vinnaren får ett års betald mat, städning samt en solsemester: – Vi tror väl mer på 100-Wattaren än Guldägget, men det är ändå rött gött att vinna ett härligt år på en tom bajsrulle, säger Magnus Tengby, kreativ chef på Valentin & Byhr.


Ämnen i artikeln:

Valentin & ByhrHello ThereMagnus Tengby

"Ett soft år". Så lyder budskapet för Valentin & Byhrs senaste kampanj för Edet Soft.

Upplägget  innebär att Valentin & Byhr har ett samarbete med  spelutvecklingsföretaget Hello There och att man har tryckt åtta  miljoner unika spelkoder på toarullar:
– Det här är en  lågintresseprodukt så det är ett kul sätt skapa uppmärksamhet kring  sådana produkter, säger Magnus Tengby, kreativ chef för Valentin &  Byhr.

För att spela använder man QR-koden på toarullen och loggar in via sin smartphone alternativt direkt via www.edetsoftar.se.

Enligt  Valentin & Byhr är Casual Games en spelform som ökar kraftigt i  alla målgrupper – en fördel är att spelen inte kräver särskilda  konsoller.

Spelet Edet Softar handlar om en pojke som sitter på en  potta. Uppgiften går ut på att få fram en toarulle genom en lägenhet  full av hinder, utmaningar och bonuspoäng.

Spelet har utvecklats i spelmotorn Unity och används via iPhone, Android och iPad.

Hur ser du rent kreativt på toalettrulleskampanjen?
– Det ligger ändå bra säljmekanik bakom och varje rulle ger chansen att vinna ett riktigt fint pris, säger Magnus Tengby.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.