Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Vi utmanar konkurrenterna""

Publicerad: 17 september 2010, 19:42

Människor med aktiv fritid. Det lyfter Kia Motors fram i storsatsningen av nya Kia Sportage.


Tidigare har Kia kampanjat med bland annat ”sju synder” och häcklande filmer mot konkurrenterna. På måndag drar nästa nya storsatsning igång, denna gång använder man sig av två personer med en aktiv livsstil, för att lansera nya modellen Sportage.

- Det här blir helt klart en milstolpe för Kia i Sverige. Just nu är vi det tredje största bilmärket till privatpersoner, räknar man in tjänstebilsförsäljningen är vi det sjunde största bilmärket. Med nya Sportage når vi en bredare målgrupp av mer bilintresserade, och Sportage är också verkligen en produkt som utmanar konkurrenterna säger Maria Berglund, marknadschef på Kia Motors.

I kampanjen fortsätter Kia sitt formspråk med att visa upp bilar tillsammans med människor. Denna gång profileras två personer som illustrerar
målgruppen för bilen. Åsa 36 år och Fredrik 37 år, båda mitt i livet med en aktiv fritid.

- Kampanjens kommunikativa målgrupp är par och familjer i åldrarna 35-50 år. Jag tror att många människor drömmer om att vara mer äventyrliga och aktiva, men tiden räcker kanske inte till. Vi vill gärna locka fram äventyraren och kanske kan en ny bil både väcka lust och skapa nya möjligheter, säger Hans Bylund, Creative Director på Berntzon Bylund.

Kampanjen går upp på måndag på TV, sedan följer print, webb och DR.

Arbetsgrupp

Byrå: BerntzonBylund
CD: Hans Bylund
AD: Johan Gustafsson
Formgivning: Therese Stevenberg
Copy: Hans Bylund/Joachim Berntzon
PL: Joachim Berntzon
Webb AD: Erik Olsson
Produktionsledning: Ewa Nero
Original: Marie Carlström

Produktionsbolag reklamfilm: Berntzon Bylund
Regi: Alexander Hols
Prod: Eiffel Matsson
Foto: Simon Rudholm

Produktionsbolag webb: Berntzon Bylund

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.