Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Vi var superskraja"

Publicerad: 19 maj 2011, 09:37

Berghs-elevernas kampanjsajt för skolans slututställning gör succé.
Temat för årets utställning är ”Rädslan för att misslyckas” – något eleverna själva känt på under arbetet.
– Vi var superskraja, säger Sedir Ajeenah, som jobbat med pr-arbetet kring kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of Communication

<p><a href="http://vimeo.com/23285699">Milton Glaser – on the fear of failure.</a> from <a href="http://vimeo.com/berghsexhibition11">Berghs&amp;#039; Exhibition &amp;#039;11</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div><p>Inför Berghs-elevernas slututställning i slutet av maj lanserade man förra veckan en kampanjsajt. Kampanj kring slututställning, som har temat ”Rädslan för att nisslyckas”, har blivit en succé. Kampanjen har bland annat nämnts i över 200 bloggar<br />– Vi är superglada. Vi ville hitta ett ämne som även berör människor utanför branschen. Men vi är chockade över genomslaget, säger<b> Sedir Ajeenah</b> till Resume.se</p><p>Han fortsätter:<br />– Vi har hört ifrån människor runt om i världen som förklarat hur inspirerade de har blivit av kampanjen. Vissa har uttryckt att det har förändrat deras liv.</p><p>På kampanjsajten kan man bland annat se tio framträdande personer prata om rädslan för att misslyckas, vilket också är temat för årets slututställning. Nästan 40 000 har hittills sett klippen.</p><p>Det klipp som setts överlägset flest gånger är klippet med Milton Glaser, skaparen av ”I Love NY”-loggan. Den har setts 18 000 gånger.<br />– Det är den som inspirerat flest. Den har spridit sig som en löpeld.</p><p>Hur mycket rädsla för att misslyckas kände ni själva när ni drog igång projektet?<br />– Vi var superskraja och kände en oerhörd rädsla. Men vi fick uppmuntra varandra att släppa det. Det är ironiskt att jobba med något för att få människor att släppa rädslan för att misslyckas samtidigt som man sitter och är jättenervös själv över hur det ska gå.</p><p>De här personerna medverkar på sajten:<br /><b>Milton Glaser</b>, amerikansk designer och skaparen av bland annat ”I Love NY”-loggan<br /><b>Stefan Sagmeister</b> Österrikisk designer<br /><b>Paulo Coelho</b> Brasiliansk författare <br /><b>Rei Inamoto</b>, AKQA:s globala kreativa chef <br /><b>Sarah Moon</b>, Fotograf sverigeaktuell med sin utställning på Fotografiska<br /><b>Luke Sullivan</b> Copywriter och författare till ”Hey Whipple, Squeeze this!”<br /><b>Amy C.Edmondson</b> Harvardprofessor<br /><b>Michael Wolff</b> och <b>Wally Olins</b>, Grundarna till design- och varumärkesbyrån WolffOlins<br /><b>Hannah Jones</b>, Vice president of sustainablebusiness &amp; innovation på Nike,</p><p>Berghs slututställning äger rum 26-29 maj. </p><p>Kolla in klippet med Milton Glaser ovan.<br /> </p><h3>Arbetsgrupp</h3><p>Viktor Brittsjö, AD<br />Stephanie Moradi, Copywriter<br />Louise Ljungberg, PR<br />Sedir Ajeenah, PR<br />Johan Rude, Projektledare<br />Monika Lindquist, Planner<br />Carl Wetzenstein, Digitalkreatör<br />Emma Laggar, Digital strateg<br />Dag Forsberg, Grafisk design<br />Johan Bergman, Grafisk design<br />Madelene Hansson, Grafiskdesign<br />Linda Brockman, Produktionsledare<br />Sofie Norrmén, Produktionsledare<br />Maria Fager,  Produktionsledare</p>

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.