Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Vi vet inte hur det har kunnat hända"

Publicerad: 5 Januari 2011, 07:40

Efter dundertabben med Apollo-kampanjen undersöker nu reklambyrån Åkestam Holst hur det kunde gå så snett. – Vi har en diskussion med det lokala produktionsbolaget, vi vet inte ännu hur det kunde hända, säger Kjell Månsson, projektledare för Apollo på Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstApollo

Apollo-reklamen med Vings hotellrum Ponent Mar på Mallorca.

Kjell Månsson, projektledare på Åkestam Holst.

Resume.se avslöjade i går reklamtabben som skakar Apollo och reklambyrån Åkestam Holst.
I Apollos nya tv-reklam används ett Ving-hotell.

– Mycket beklagligt, säger Åsa Jonsson, informatör på Apollo som stoppade kampanjen efter Resume.se:s avslöjande.

Hur det ekonomiska efterspelet blir återstår att se.

– Det är för tidigt att säga, Vi har en diskussion med det lokala produktionsbolaget, vi vet ännu inte hur det kunde hända, det är en lång kedja av aktörer och vi håller på att utreda det här, säger Kjell Månsson på Åkestam Holst.

Vad säger du om det inträffade?
–  Jättetråkigt så klart. Apollo har många fina hotell, det är det som är vitsen med kampanjen, det blir väldigt galet när det blir så här.

Vad händer nu?
– Vi plockar bort just den här filmen och får ersätta den med annat. Sannolikt kommer vi att använda oss av redan befintligt material.

Kjell Månsson låter dock inte helt nedslagen.

– Jag hoppas att kunderna förstår att det här är ett olycksfall i arbetet.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstApollo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.