Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Vi vill få människor engagerade"

Publicerad: 9 april 2011, 21:24

På måndag drar Unicef igång kampanjen ”För varenda unge” för fjärde året i rad. I tre veckor framöver kommer de att synas i butiker, på tv, i tidningar och radio. – Vi vill få fler människor engagerade, fler världsföräldrar och fler tittare på Humorgalan, säger Dicran Sarafian, marknadschef på Unicef Sverige, till Resume.se.


Kampanjen kommer att gå som film, print och radio med start på måndag och fortsätter sedan fram till Humorgalan som sänds den 1 maj.

– Kampanjen är komprimerad för att få så stort genomslag som möjligt, säger Dicran Sarafian, marknadschef på Unicef Sverige.

Han fortsätter:

– Vi kommer att fokusera på världsföräldrar och själva kampanjidén går ut på att det är mycket som kommer emellan. Många tänker att de ska stödja oss men så är det någonting som kommer emellan. Vårt budskap är att man ska göra det nu.

Bakom kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors, filmproduktionsbolaget Social Club och Flickorna Larsson som ligger bakom radiodelen av kampanjen.

– Vi hoppas såklart på fler världsföräldrar och fler tittare på Humorgalan. Vi har slagit tittarrekord två år i rad och siktar såklart på det igen. Vi vill få människor engagerade.

Unicef:s samarbetspartners är bland andra TV4, Expressen, H&M, Apotek Hjärtat och Expert.

Nedan är reklamfilmerna från kampanjen:

Malin Carlehäll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.