Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Vi vill flirta med den pågående debatten”

Publicerad: 12 September 2012, 07:26

Twitterstormen om ”hen” häromdagen grundades sig på en felaktig arikel om ett påstått hen-förbud på DN. Men trots att det var en tidningsanka är Norwegians marknadschef nöjd med tajmingen för flygbolagets hen-kampanj. – Vi vill visa att vi ite gör skillnad på folk och folk, säger marknadschefen Sara Camursoy.


Ämnen i artikeln:

NorwegianÅsa Tillberg

Norwegians kampanj med devisen ”The Businesshen's Airline”, gjord av Garbergs, startade under brinnande hen-debatt. Raseriet på Twitter var i onödan efter som Dagens Media-artikeln var felaktig – DN har inget hen-förbud.

Hur som helst var tajmingen optimal på grund av den heta diskussionen.

– Vi använde hen för att flirta med den debatt som har pågått en tid. Vi vill visa på att vi inte gör skillnad på folk och folk. Den gamla typen av affärsresenär kanske inte finns kvar längre. Det ser annorlunda ut i dag, säger Sara Camursoy.

Att hen betyder höna på engelska har hon – eller hen kanske man ska skriva – inte några problem med.

– Det är möjligtvis roligt om man ser framför sig hönor med resväskor, men jag tror att folk förstår vad vi menar.

Kampanjen går främst i print men även på nätet.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

NorwegianÅsa Tillberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.