Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”Vi vill göra fin film”

Publicerad: 2 Maj 2012, 12:54

Caroline Ortmark, ny vd för The Line.

Caroline Ortmark blir vd på postproduktionsbolaget The Line, som grundades för ett år sedan. – Vi ska inte vara någon stor koloss – vi vill göra fin film, säger hon.


Ämnen i artikeln:

The Line

Caroline Ortmark jobbade på det större postproduktionsbolaget Stopp i fem år innan hon i fjol rekryterades som exekutiv producent till nya konkurrenten The Line.

Nu blir Caroline Ortmark vd – hon efterträder Filip Hammarström som lämnar The Line för att ägna sig åt dramaproduktion.

–      Caroline är jätteduktig. Jag är väldigt glad att jag hittade henne. Hon har varit ett enormt stöd för mig under det här året – det hade aldrig gått så bra utan henne, säger Filip Hammarström.

The Line vann nyligen Silverägg i kategorin produktion för Åkestam Holsts "The Sound of Pepsi", samt häromdagen en Webby Award för samma kampanj.

–      Det betyder en del för oss, säger Caroline Ortmark, som är glad över vd-posten.

Enligt henne ska The Line vara en liten snabb spelare på marknaden som ska erbjuda hög service, hög flexibilitet och hög kreativitet.

–      Vi ska inte vara någon stor koloss – vi vill göra fin film, säger Caroline Ortmark, vars farfar för övrigt är den legendariske skjutjärnsjournalisten Åke Ortmark. Hennes pappa Karry är delägare i postproduktionsbolaget Stopp där hon tidigare jobbade.

Det ekonomiska målet i år är att nå ett break even-resultat.

The Line, med runt åtta anställda, jobbar ofta ihop med bolag som Adamsky och Perfect Fools och har också gjort reklamfilmer för Unibet, Oddset och Viasat.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

The Line

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.