Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

"Vi vill ha ett mänskligare Sverige"

Publicerad: 17 Augusti 2010, 13:08

Kristdemokraternas reklamfilm visar ett kallt, girigt och egoistiskt Sverige som partiet vill förändra. Budskapet: "Vi vill ha ett mänskligare Sverige".


Ämnen i artikeln:

Val 2010RuthKristdemokraterna

Kristdemokraterna fortsätter på den inslagna vägen även i reklamfilmen som ska gå i TV4 inför valet.

Filmen, gjord av reklambyrån Ruth, visar ett egoistiskt och hårt Sverige som Kristdemokraterna vill göra mänskligare.

– En reklamfilm ska väcka tankar och känslor. Vi vill att folk ska bli berörda och engagerade, säger Lennart Sjögren, partisekreterare i en kommentar.

– För att göra något åt de problem som vi ser har vi kommit med en rad förslag som finns presenterade i en bok och valmanifestet, säger han.

Kristdemokraternas kampanj står på två ben:

Dels delen med affischer, annonser och reklamfilm, och dels boken ”13 steg till ett mänskligare Sverige”,

Kristdemokraternas kampanjbudget är 17 miljoner kronor.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev