Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Vi vill skapa en bra känsla i magen”

Publicerad: 4 Oktober 2010, 08:33

I april fick IK Stockholm The Phone House som kund. Här är första kampanjen.


Ämnen i artikeln:

The Phone HouseIK Stockholm

För första gången satsar mobil, och data återförsäljaren The Phone House på varumärkesbyggande kommunikation i Sverige.
Löftet i kampanjen: ”Berätta vem du är så berättar vi vad du behöver – The Phone House levererar rätt lösning till rätt person.”

– Syftet med kampanjen är att befästa The Phone House unika position, och lyfta fram den kunskap som finns hos försäljarna samt peka på att man faktiskt är den enda oberoende försäljaren av telefoni och bredband, säger Therese Kaiser, projektledare på IK Stockholm.

Tanken med det animerade manéret är att göra något som särskiljer The Phone House från konkurrenterna och skiljer sig ifrån mängden
– Vi vill skapa bra känsla i magen, lyfta fram The Phone House på ett lite annorlunda sätt, säger Therese Kaiser.

Kampanjstart är idag måndag, och satsningen fortsätter i ett första skede under hela hösten och in på nästa år till och med mitten av april 2011.

TV är huvudmedia. Radio, Webb-TV och Sponsringspottar sekundärt. Kampanjsajt på webben är navet i kommunikationen. Kampanjen kommer också att tas ut i butik, annonser och utomhus.

Fakta

IK Stockholm:
Therese Kaiser, projektledare
Daniel Hofmann, Planner
Tina Solfeldt, Produktionsledare
Oskar Lindström, Creative Director
Sanna Viking, Art Director
Caroline Edgren, Copywriter
Olof Uhlin, Webb-AD
Christer Salling, Orginalare

 Visual Art. Visual Art var produktionsbolag, Regissör: Gustaf Holmsten , Exekutiv Producent: Jörgen Lilja, Producent: Sandra Fohlin, Animation och 3D: Jonas Ekman och Henrik Eklundh    

Övriga byråer:
Raring Design
Redpipe
More

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

The Phone HouseIK Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.