Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Vi ville ha det minimalistiskt"

Publicerad: 6 april 2011, 10:03

Idag publicerade Metro det sjätte nomineringsbidraget av tio i tävlingen Creative Print Awards. Mellan den 30 mars och 14 april publiceras ett om dagen i tidningen. Vinnaren erhåller en annonskampanj i Metro värd 3 miljoner kronor. Reklambyrån PS Agency står för dagens bidrag.


Ämnen i artikeln:

Creative Print Awards

PS Agency:s bidrag till Creative Print Awards.

Creative Print Awards är en tävling skapad av Metro och Resumé där framtagandet av kreativa annonslösningar står i centrum. Det sjätte bidraget i tävlingen är från reklambyrån PS Agency, uppdragsgivare är SATS.

Hur tänkte ni kring annonsen?
– Vi tyckte att det var roligt att göra något interaktivt med bläddringen, att mottagaren är delaktig i själva sit-upen. Vi ville även ha det väldigt minimalistiskt, och det är det ju, säger Pål Roos, cd på PS Agency, till Resume.se.

Är ni nöjda?
– Vi är jättenöjda med hur annonsen blev. Metro har gjort ett fantastiskt jobb med placering och redaktionell text. Den originalskiss vi skickade till dem ser nästan exakt ut som resultatet i tidningen.

Arbetsgrupp:

Pål Roos, creative director.
Cia Säflund, copywriter.
Kent Lovén, art director.
Johan Angantyr, art director.
Igor Smurawa, copywriter.
Viktor Andersson, art director.
Johan Lindman, copywriter.
Carin Sandström, produktionsledare.
Mikael Bakke, grafisk formgivare.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Creative Print Awards

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News