Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Viaplay gör sin största kampanj inför OS

Publicerad: 9 Januari 2014, 13:17

Med huvudbudskapet att alla kan se OS online rullar Viaplay ut sin största reklamkampanj någonsin. Kampanjen kommer att gå i TV, radio, i print och online.


Ämnen i artikeln:

Viaplay

Mellan den 7 och 23 februari så sänder Viaplay varenda minut från de olympiska spelen i Sotji, med svenska kommentatorer. Den nya reklamkampanjen som är framtagen av byrån Morgenland, fokuserar på den gemenskap som svenska folket känner under OS, samt hur tittarna kan följa de olympiska spelen på ett helt nytt sätt med Viaplay.

Användarna kommer kunna se allt från OS live på viaplay.se/os via datorn och genom Viaplays OS-app kan man se samtliga sändningar på smartphonen eller surfplattan.

– I Viaplays OS-kampanj fokuserar vi på hur alla kommer att kunna se hela vinter-OS direkt, när det händer, säger Janna Winroth, landschef på Viaplay. Då många sändningar kommer att vara på dagtid har vi valt vardagliga situationer som visar på att du kan se OS var som helst. Vinter-OS i Sotji är något som ingen ska behöva missa helt enkelt.

Kampanjen kommer att gå i TV, radio, i print och online från den 10 januari. Konceptet bygger på att man får se konsumenter som i olika vardagliga situationer visar hur det kan se ut när de tittar på OS med Viaplay.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Viaplay

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.