Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Viaplays nya giv

Publicerad: 11 november 2013, 08:44

Bild ur Viaplays kampanj.

Det kan se helt olika ut när vi konsumerar innehållet i Viaplay, vilket de tar fasta på i den nya kampanjen "Det heter Viaplay - men du får kalla det vad du vill". – Ingen Viaplay-upplevelse är den andra lik, säger Janna Winroth, landschef på Viaplay i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

ViasatViaplay

Sen nya kampanjen startar i dag i TV, radio, online och direktmarknadsföring. Den bygger på insikten att kunderna beskriver "sitt" Viaplay på olika sätt beroende på preferens.

I filmerna beskrivs det med teman som Rädda världen-TV, I love you-TV och Big Guns-TV.

– Ingen Viaplay-upplevelse är den andra lik och alla ser olika fördelar med tjänsten. Vissa ligger i sängen och ser en hel säsong av en tv-serie på samma dag. Andra utnyttjar en ledig stund på bussen till att se ett avsnitt de missat, eller se en förhandsvisning av nästa. Många samlas fortfarande i soffan för att titta på livesport eller filmer de gillar, kommenterar Janna Winroth, landschef på Viaplay.

Bolaget har tagit hjälp av byrån Morgenland med den nya kampanjen.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ViasatViaplay

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.