Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Viaplays reklamkoncept – en nordsamisk familj

Publicerad: 15 januari 2015, 15:53

Bild ur en av filmerna.

Viaplay kämpar mot amerikanska giganter som Netflix och HBO. I det nya nordiska reklamkonceptet illustrerar de sitt ursprung med den samiska familjen Stálka.


Ämnen i artikeln:

Rikard SteiberHonestyViaplay

Den nya kommunikationsplattformen "Everyone happy" bygger på att Viaplay sitter på ett innehåll som passa de flesta typer av konsumenter. Alltifrån sport till Hollywoodfilmer och barnprogram.

Nu adderar de också den nordiska dimensionen, eftersom de till skillnad mot konkurrenterna härstammar från den lokala marknaden.

– Viaplay är de enda som framgångsrikt ger de amerikanska streamingtjänsterna konkurrens. I dag är vi stolta att förtydliga vårt nordiska ursprung och vår identitet genom att ta med dig till en magisk miljö för att stifta bekantskap med den varma familjen Stálka" säger Rikard Steiber, vd på Viaplay och Chief Digital Officer, MTG, i ett pressmeddelande.

Reklambyrån som ligger bakom är Honesty.

Här är de nya reklamfilmerna:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.