Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Viasat följer upp reklamsuccén

Publicerad: 31 Januari 2011, 08:27

I höstas tog Viasat hem silver i Promaxtävlingen tillsammans med Palladium för reklamfilmen ”Premier League: Off to Sweden”. På tisdag premiärsänds uppföljaren.


Ämnen i artikeln:

PalladiumViasat Sport

</div><hr /><p>– Det är en enorm utmaning men samtidigt en självklarhet att föla upp succén, säger <b>Karin Zingmark </b>presschef på Viasat.</p><p>I den nya reklamfilmen, som är gjord av Palladium Film vill man symbolisera att sändningarna från engelska högstadivisionen i fotboll, Premier League, fått fotfäste i Sverige.</p><p>– I ”Off to Sweden” var det stort fokus på det brittiska. Nu har Premier League kommit till vår studio vilket vi försöker avspegla i den här filmen, säger Karin Zingmark.</p><p>I filmen tillfångatas programledaren <b>Ola Wenström</b> tillsammans med experterna <b>Ola Andersson</b> och  <b>Erik Niva</b>.</p><h3>Arbetsgrupp</h3><p>Palladium Film:<br /><br />Regi/Manus: Henrik Björn<br /><br />Producent: Jacob Fagerström<br /><br />Fotograf: Aril Wretblad<br /><br />Produktionsledare: Carl Kristoffersson<br /><br />FAD: Matt Lawson<br /><br />Postproduktion: The Line<br /><br />Postproducent: Caroline Ortmark<br /><br />Editor Jonatan kaye<br /><br />Musik/ljud: Olle Ljungman/Johan Folke<br /><br />Grade: Rickard Ahlbäck<br /><br />  </p>

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PalladiumViasat Sport

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.