Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Viasat i OS-kampanj med Avicii-hit

Publicerad: 7 oktober 2013, 08:16

En Sifo-undersökning visar att åtta av tio fortfarande tror att SVT ska sända OS framöver. Nu drar Viasat igång en kampanj för att visa att man exklusivt sänder hela vinter-OS i Sotji.


Ämnen i artikeln:

ViasatM&C Saatchi

Kampanjen fokuserar på OS-deltagarnas stentuffa uppladdning inför Sotji – till toneran av Wake Me Up med Avicii.

– Vi är oerhört taggade inför OS, och vill dela med oss av den känslan i vår reklam. Vi kommer erbjuda totalt 1300 timmar av OS-sändningar i våra kanaler, vilket gör att vi kommer visa mer från ett vinter-OS än det någonsin tidigare gjorts i svensk TV. Nu är det dags att berätta för svenskarna om detta, och jag hoppas att så många som möjligt vill dela känslan med oss, säger Jonas Karlén, vd Viasat Sverige i ett pressmeddelande.

Reklambyrån M&C Saatchi ligger bakom kampanjen. Mediebyrå är PHD och B-reel är produktionsbolag.

TNS-Sifo har på uppdrag av Viasat genomfört en  undersökning som handlar om vinter-OS i Sotji 2014. En av frågorna är: Vet du vilka tv-kanaler som sänder vinter-OS?  Resultaten visar att åtta av tio tror att SVT sänder  OS. Vinter-OS i Sotji 2014 sänds på MTGs kanaler.

SVT har under de senaste 60 åren sänt OS på TV. För  två år sen köpte MTG, som äger Viasat samt Tv-kanalerna TV3, TV6, TV8  och TV10, rättigheterna att TV-sända OS i Sotji 2014 och Rio 2016.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

ViasatM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.