Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Viasat riktar sig till familjerna

Publicerad: 24 september 2014, 14:20

Lowe Brindfors fortsätter bygga konceptet "Bättre på Viasat" för Viasat. I höstkampanjen är det familjen som är i fokus, något som i höst genomsyrar den externa kommunikationen.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsViasat

Konceptet "Bättre på Viasat" bygger på insikten att livet inte är som på tv, och att Viasat alltid är lite bättre. I Lowe Brindfors nya reklamfilm väljer Viasat att sätta familjen i fokus.

– Syftet med den nya reklamkampanjen är att visa vår bredd och kvalitet för hela familjen. Våra paket erbjuder så mycket mer än TV-kanaler, såsom programbibliotek i boxen samt online via Viaplay, och det vill vi visa på ett kreativt och roligt sätt med en driven liten kille i huvudrollen. Igenkänningsfaktorn är hög, säger Sandra Miller Kinge, marknadschef på Viasat i ett pressmeddelande.

Familjen är huvudmålgrupp för den externa kommunikationen från Viasat i höst, något som kommer synas på flera plattformar.

– De sportintresserade i familjen har redan bra koll på oss så nu vill vi se till att inte de andra i familjen missar vad vi kan erbjuda dem. Nu jobbar vi mer integrerat med marknad, webb och PR och breddar därmed vår kommunikationsportfölj och når vår primära målgrupp via flera kanaler. Startskotten för kommunikationen med familjen sker i TV och online. För oss är familjen i fokus och det kommer märkas i höst, kommenterar Sandra Miller Kinge.

I den nya reklamfilmen får vi se en pojke och hans hund, som mer än allt annat vill se storfilmen "Frost" i barnbiblioteket. Något som blir svårt när alla tv-rum i huset ockuperas av resten av familjen. Nästan alla i alla fall. För det finns nämligen en glömd, alldeles extra mysig plats där bara pojken, hunden och deras läsplatta får plats: nämligen hundkojan.

– Vi flirtar lite med hundtricket och låter människans bäste vän ha en central del i reklamfilmen, något vi tror kommer uppskattas av hela familjen, stora som små, avslutar Sandra Miller Kinge.

Filmen är regisserad av Johan Kling och börjar sändas den 24 september.

Arbetsgrupp Lowe Brindfors:
Petter Lublin, Kreatör
Rachel La Chenardiere, Kreatör
Rikard Linder, Kreatör
Carl Ronander, Projektledare
Tobias Persson, Producent
Oscar Erlandsson, Planner

Arbetsgrupp Standart:
Johan Kling, Regissör
Josefin Kollberg, Producent
Hampus Gunnarsson, Produktionsledare
Pål Åsberg, Exekutiv Producent

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsViasat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.