Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

VICE i contentsamarbete med Tallink

Publicerad: 26 juli 2017, 13:30

Foto: Faksimil

Kryssningsföretaget Tallink och VICE Sverige vill i en ny miniserie visa upp en annorlunda sida av Tallin.


Ämnen i artikeln:

Vice MediaContentbyråer

Contentsamarbetet innefattar en miniserie i tre delar där lokala kännare guidar tittarna runt till guldkornen i Talinn.

– Vi ville göra något nytt och äkta för att visa en något annorlunda sida av Tallinn. Tack vare våra kollegor och goda kontakter i Tallinn får vi oftast en annan, mer nyanserad och spännande bild av staden än många vanliga besökare kanske får. Detta vill vi dela med oss av via dessa härliga videoproduktioner, säger Janis Pavuls, kommunikationsdirektör på Tallink Sverige.

I det första avsnittet dokumenteras kryssningen över Östersjön.

– Destinationen är självklart en stor del i vår verksamhet men långt ifrån den enda, vi vill ju också visa att kryssning är det absolut roligaste sättet att resa på, säger Janis Pavuls.

Rederiet Tallink Silja har vid ett tidigare tillfälle samarbetat med VICE men miniserien innebär det första samarbetet med varumärket Tallink.

– Vi skapade något som vi var väldigt nöjda med förra gången i ”Jonas Kök” och det är därför roligt att vi åter igen får skapa kvalitativt och autentiskt content tillsammans, men med fokus på varumärket Tallink, säger Kay Höök, managing director på VICE.

Miniserien hade premiär den 24 juli.

Arbetsgrupp VICE:

Accound director: Filip Kiisk
Producer: Matilda Altho
Creative lead: Philip Bratt
DoP och regi: Carl Nilsson

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Vice MediaContentbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.