Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Vilken fantastisk smörja!

Publicerad: 14 oktober 2009, 05:06

Årets vackraste reklamfilm – hittills? BBH New Yorks Maja Fernqvists och Joakim Sauls nya film för Vaseline Sheer Infusion tränger bokstavligen genom huden.


BBH:s svenska kreatörsduo Maja Fernqvist och Joakim Saul har de senaste åren varit inblandade i flera uppmärksammade filmer för kunder som Audi, Levis och Axe.
Nu kommer ytterligare en: Amazing Moisture. Filmen är en i del i en stor global lansering av Vaseline Sheer Infusion, som marknadsförs som den första body lotion som fungerar i hudens alla lager.
– Produktionen var fantastisk. Vi filmade i Sydney tillsammans med regissören Noam Murro. Vi var från början om hur vi ville att det skulle se ut, och att vi inte skulle använda oss av några specialeffekter. Han var perfekt för uppdraget, säger Joakim Saul.

Det blev en både rolig och intressant process, intygar han.
– Vi borjade med att kontakta en koreograf och plockade tillsammans ut 15 av de bästa akrobaterna vi kunde hitta. Sedan byggde vi en 25 meter hög anordning i Fox Studios Sydney – världens största sound stage – där bland annat The Matrix, Moulin Rouge, och andra stora produktioner spelats in. Både skådespelare och crew var otroligt duktiga.

Och det är ingen tvekan om att paret Saul och Fernqvist själva är nöjda med resultatet.
– Det ar vanligtvis väldigt ont om kreativt svängrum när så här stora företag lanserar den har typen av produkter, särskilt nar lanseringen är världsomfattande. Många beslutsfattare hos kunden och många fokusgrupper tenderar att vanligtvis bryta ner intressant reklam, säger Joakim Saul.

Arbetsgrupp:

BBH, New York Chief Creative Officer: Kevin Roddy Client: Vaseline / Unilever Group Creative Director: Todd Riddle Art Director: Maja Fernqvist Art Director: Joakim Saul Copywriter: Joakim Saul

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.