Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vill bromsa övervikten – med digitala vägskyltar

Publicerad: 11 December 2015, 13:05

De digitala skyltarna i Lidingö.

En serie blinkande utomhustavlor vid vägkanten har fått bilisterna på Lidingö att sakta in. Kampanjen görs av Fältman & Malmén.


Ämnen i artikeln:

DigitaltUtomhusreklamReklamkampanjFältman & MalménPR-strategi

Kan digitala vägskyltar bromsa den skenande övervikten? Det frågar sig entreprenören Marcus Mirahmadi och reklambyrån Fältman Malmén när det nya fettförbränningskonceptet W8 Loss ska lanseras i Sverige.

Fem digitala blinkande skyltar har placerats på Lidingö där det står till exempel ”Du väger 5 kg för mycket” för att senare bli ”Du kan bli 5 kg lättare hos oss”.

– Jag ville göra en lokal kampanj med maximal effekt. Jag har varken tålamod eller pengar att gå ut stort, så därför satte jag lite press på byrån istället. Konceptet är redan en succé, så rullar det på såhär så kanske vi får plocka ner tavlorna, säger Marcus Mirahmadi, ägare till Miramadi Training, i en kommentar.

– Att de blinkande digitala siffrorna har effekt ser man direkt. Bil efter bil bromsar in och kikar på budskapet, det har onekligen en viss vib av trafikskylt. Det här är en sådan idé som bara plötsligt sitter där, och även om det var mycket teknik att få skylten digital, så var det värt besväret, säger Bo Tidelius, AD på FCB Fältman & Malmén, till Resumé.

Kampanjen går nu under hösten och igen till våren 2016.

Arbetsgrupp:
Bo Tidelius, Copywriter
Johan Ericsson, Art Director
Magnus Fältman, Creative Director

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.