Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Vill förmedla själ och attityd”

Publicerad: 1 Augusti 2014, 08:54

Bild från en av de nya reklamfilmerna.

Intersport inleder en reklamoffensiv – med hjälp av byrån Welcom och produktionsbolaget Social Club. – Målet är att förmedla själ och attityd. Inte bara produkt och pris, säger vd:n Ulf Kinneson.


Ämnen i artikeln:

WelcomIntersportSocial Club

Intersport omsätter över fyra miljarder kronor i Sverige – men har det tufft i konkurrensen.

Nu startar sportkedjan reklamkampanjen ”Vi är Sportsverige” i tv och på nätet – en ny reklamfilm, ny hemsida och en ökad närvaro i sociala medier står på agendan.

Filmerna är regisserade av Philippe Tempelman och Robert Nylund.

– Vi vill en gång för alla uppfattas som äkta och på riktigt. Därför satsar vi nu på olika fronter rent kommunikativt, säger Ulf Kinneson i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

WelcomIntersportSocial Club

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.