Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vill inspirera dig till att ta hand om din kropp

Publicerad: 29 December 2015, 11:33

Ur Viktklubbs nya reklamfilm.

Foto: Youtube

Dansa, krama, springa till bussen och avgöra fotbollsmatchen. Kroppen kan göra mycket - men ändå glömmer vi bort att ta hand om den. Viktklubb.se vill påminna dig i deras mellandagskampanj som nu rullar ut.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjreklamkampanjerSchibsted

Viktklubb – ett bolag inom Schibstedkoncernen – har precis släppt en ny varumärkesplattform. Nu kickstartar de 2016 med en ny reklamfilm som har tagits fram i samarbete med byrån Projector.

I dagens samhälle finns ett överflöd av träningsappar och vi svämmas vi över av olika ideal, val och råd. Detta samtidigt som vi äter allt mer onyttigt. Nästan varannan svensk är överviktig idag. I Viktklubbs nya reklamfilm påminns vi om vad kroppen utför dagligen och hur viktigt det därför är att ta väl hand om den.

– Sedan Viktklubbs start 2003 har vi hjälpt över en halv miljon människor att nå hela vägen in i mål och vi vet att i slutänden är det sällan de tappade kilona som är den stora vinsten. För de allra flesta handlar det snarare om att man fått en starkare kropp som orkar mer. En kropp man är stolt över och som får oss att känna oss fria att göra vad vi vill. Den känslan ville vi fånga genom att hylla någon som vi så ofta tar för givet – kroppen, säger Cecilia Mortimer Meurling, vd på Viktklubb.

Arbetsgruppen Viktklubb:
Emelie Ardby, marknadschef Viktklubb

Arbetsgrupp Projector:
Lars Steiner, art director
Linn Styrwoldt, copywriter
Jörgen Söderqvist, developer
Robert Nathanson, produktionsledare
Anna Nissen, projektledare
Clara Laurent, kundansvarig
Produktionsbolag: Film De Liberté
Fotograf: Anja Ullberg
Offline: Jonas Kylén
Musik: Jonas Stadling
Stillbildsfotograf: Emma Mattsson

Reklamfilmen kommer att rulla i ett flertal större kanaler online. Bannerkampanjen går främst i Schibsteds egna kanaler.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.