Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vill köpa reklambyrå

Publicerad: 3 Maj 2010, 14:44

Nya Bark Stockholm växer så kraftigt att de vill köpa en mindre reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Bark StockholmHelena Westin

truefalse

Helena Westin, Bark

– Vi tittar på reklambyråer eftersom vi måste växa snabbt, säger Helena Westin, reklamchef på Bark Stockholm.

För ett par veckor sedan var sammanslagningen mellan den svenska medie­byrån Tre Kronor Media och danska­ Bark Group klar.

Strax före hade Tre Kronor Media gått ut med att de startar en reklambyrådel och rekryterat Helena Westin för uppdraget att bygga upp verksamheten.

Helena Westin gick från början ut med att hon skulle rekrytera kreatörer. Hittills har hon och produktionsledaren Frida Johansson jobbat med frilansar, för den första reklamkunden Rusta, som går i tv just nu. Förutom Rusta jobbar de nu med fem sex reklamkunder, byråns tidigare mediekunder.
– Vi har tänkt att rekrytera, men vi har även tänkt på att kanske köpa en hel reklambyrå, säger hon.
Orsaken är att Bark Stockholm behöver växa snabbt. Enligt Helena Westin pågår lösa diskussioner med ett antal personer.

Egenskaper som hon efter­lyser hos en partner är nyfikenhet och erfarenhet.
– Framför allt måste det vara bra människor. Jag vill jobba med de som ger mer än de tar.

Hon kan inte säga när de behöver ha ett köp klart. Inte heller garantera att det verkligen är den vägen som de ska gå. De behöver ha två tre arbetsgrupper innan året är slut.

Arbetssättet att slå ihop medieförmedling och reklambyråverksamhet ger en ökad skjuts i verksamheten, enligt Helena Westin. Hon exemplifierar med Rusta som har blivit Bark Stockholms första helkund.
– Vi ser att vi blir väldigt snabba eftersom vi sitter så tajt, säger Helena Westin.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Bark StockholmHelena Westin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.