Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vill sälja pommes med hjälp av hoverboards

Publicerad: 27 mars 2015, 10:29

Pommesen åker bräda.

I samband med att Future Fries blir ett permanent inslag på Sibylla slopar Volt spådamerna och satsar på rymdgubbar i stället. – Den här gången kör vi hårt på framtidstemat, säger Jörgen Berglund, ad på Volt i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

VoltSibylla

I höstas släppte Sibylla Future Fries som ett gästspel på restaurangerna. Då använde Volt mediet Vivan som spådde gästerna i deras pommes över Instagram.

Nu släpper reklambyrån en ny kampanj.

– Vi låter allt fint som andas framtid, som hoverboards, laser, dupliceringspistoler och teleporteringsstrålar omringa Future Friesen som hela tiden står i centrum. Men vi gör både film och radio med så analoga effekter som möjligt, till och med ljudet är i stor sett bara gjort med munnen, säger Jörgen Berglund.

Kampanjen går under parollen "Welcome back to the Future Fries".

– Sägningen blir både ett välkommen tillbaka och en flirt med en sci-fi klassiker på samma gång.

Reklamfilmerna kommer att visas på Youtube och i play-kanaler, kampanjen kommer också att gå i radio och i Sibyllas egna kanaler.

Arbetsgrupp:

Lena Lundvall, marknadschef
Anna Funck, projektledare
Maria Lengstrand, kommunikatör

Arbetsgrupp Volt:
Lina Brunzell och Jörgen Berglund, Art Directors
Katja Janford och Petter Nylind, Copywriters
Cecilia Besserer, Planner
Susanne Göthberg, Produktionsledare
Magnus Tengzelius, Projektledare
Daniel Eriksson, Original
Hanna Nilsson, praktikant

Filmproduktion: Apparat
Regissör: Arvid Steen
Radioproduktion: Flickorna Larsson
Mediabyrå: Maxus

Här är filmerna:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltSibylla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.