Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 mars 2015, 10:29
Pommesen åker bräda.
I samband med att Future Fries blir ett permanent inslag på Sibylla slopar Volt spådamerna och satsar på rymdgubbar i stället. – Den här gången kör vi hårt på framtidstemat, säger Jörgen Berglund, ad på Volt i en kommentar.
I höstas släppte Sibylla Future Fries som ett gästspel på restaurangerna. Då använde Volt mediet Vivan som spådde gästerna i deras pommes över Instagram.
Nu släpper reklambyrån en ny kampanj.
– Vi låter allt fint som andas framtid, som hoverboards, laser, dupliceringspistoler och teleporteringsstrålar omringa Future Friesen som hela tiden står i centrum. Men vi gör både film och radio med så analoga effekter som möjligt, till och med ljudet är i stor sett bara gjort med munnen, säger Jörgen Berglund.
Kampanjen går under parollen "Welcome back to the Future Fries".
– Sägningen blir både ett välkommen tillbaka och en flirt med en sci-fi klassiker på samma gång.
Reklamfilmerna kommer att visas på Youtube och i play-kanaler, kampanjen kommer också att gå i radio och i Sibyllas egna kanaler.
Arbetsgrupp:
Lena Lundvall, marknadschef
Anna Funck, projektledare
Maria Lengstrand, kommunikatör
Arbetsgrupp Volt:
Lina Brunzell och Jörgen Berglund, Art Directors
Katja Janford och Petter Nylind, Copywriters
Cecilia Besserer, Planner
Susanne Göthberg, Produktionsledare
Magnus Tengzelius, Projektledare
Daniel Eriksson, Original
Hanna Nilsson, praktikant
Filmproduktion: Apparat
Regissör: Arvid Steen
Radioproduktion: Flickorna Larsson
Mediabyrå: Maxus
Här är filmerna: